måndag 2 augusti 2010

Mer om teknik.

Gästis är utrustat med ett trådlöst nätverk. På senare tid har mer än en gäst påstått att man inte hittar nätverket. Enligt min normala strategi i tekniska frågor - vänta och se. Igår kväll hade en gäst ett icke förhandlingsbart behov av att komma åt sin e-post.

Jag tog in vår bärbara på Gästis och kunde, som andra, konstatera - inget nätverk. Gästen fick följa med in i privaten och det akuta problemet var löst. Då kom lösningen till mig som i en uppenbarelse. Jag hämtade en såg och kapade den vilt växande flädern på norrsidan. Och se - nätverket var uppe igen. Jag har en antenn som skymdes av buskaget. Så kan det vara för oss som lever i växtzon 1.

Nöjd var jag - problemet identifierat och löst på egen hand, kostnadsfritt. Framförallt är jag väldigt nöjd med att slippa utsättas för nesan, när en debiterande tekniker, konstaterar att problemet är eftersatt trädgårdsskötsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar